Voor moeders die de juiste balans zoeken

Voor moeders die de juiste balans zoeken
Voor moeders die de juiste balans zoeken | tussen werk en prive | tussen schuldgevoel en ontspanning | tussen energie en stress. Klik op het logo en meld je aan voor een gratis kennismakingsgesprek!

e-Zine van MAMcoach Yura: MAMtips

Ontvang elke maand inspirerende en waardevolle tips in je mailbox voor een betere balans tussen werk & gezin, een ontspannen moeder zijn en minder schuldgevoel & stress. Lees de meest recente MAMtips 'Wat wil je echt? En hoe doe je dat...' en meld je meteen aan voor een gratis abonnement.

Labels

2016 in beweging aandacht adem ambitie anders doen automatische piloot balans belemmerende overtuigingen beren op de weg betekenis beweging bewustzijn blog burn-out coachen coaching controlfreak cursus doelen bereiken downshiften drijfveren druk durf te delen durven eCoach energie energiegevers energievreters eTraining event eye-opener flow Flow magazine focus frisse blik gedachten geluk gelukkig genieten gezin gezondheid goed doel goede voornemens goedgenoegmoeder grenzen haast hartstocht herfstdip herijkpunt hulp vragen in je eigen kracht inspiratie inspiratieboekje je hart volgen jezelf zijn keuzes maken kinderen kinderopvang kleine stapjes kwaliteiten lef lekker in je vel leven in het nu liefde loslaten Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Magic Adventures Mamfulness MAMtips manier van leren me-time meiden Metakids mijmertijd minder mindfulness moe moederdag moeders moeten multitasken MVO natuur netwerken onbevooroordeeld ondernemers onrust onthaasten ontspannen ontstressen onzekerheid opladen opvoeding out of the box parttime baan passie patronen perfectionisme piekeren Pink Ribbon pitstop Plan Nederland plezier positief denken positieve psychologie positiviteit prioriteiten prive reizen relatie rituelen rollen ruimte rust schuldgevoel solidariteit spitsuur sterke kanten stilte stress strippenkaart successen taboe talenten tijd voor jezelf time-out twijfels Twitter uit je comfort zone uit je hoofd uitdaging vakantie valkuilen veerkracht verandering vereenvoudigen verlies vertragen verwachtingen VIP dag vitaliteit vrijheid waarden wakker wandelcoaching wandelen wereldmoeders werk winactie workshop zelfsturing zelfvertrouwen

zaterdag 27 februari 2016

Ik zet 2016 in beweging. Doe je mee? Deel 2: februari

Ik heb 2016 in beweging gezet in januari met een grote passie van mij: reizen. Ik vind dat een heerlijke beweging om te maken. En dat hoeft niet per se ver weg te zijn, als ik maar een nieuwe plek kan ontdekken. Ik word al blij van de voorpret en dan komt het moment zelf nog! Van de 10 plekken die ik dit jaar ga bezoeken heb ik er al 2 geboekt: Vlieland en Londen, in de meivakantie. Ik kijk er nu al naar uit!

Het positieve effect van loslaten
De maand februari zet ik in beweging door meer los te laten. Dus geen fysieke beweging, maar een innerlijke. In mijn hoofd. Ik lees op dit moment het boek ‘Op zoek naar de kracht van positieve psychologie’ van Mark Verhees van Vóór Positiviteit! En daarin laat hij zien dat persoonlijke groei (of beweging) een eigen keuze is. Een keuze om beperkingen los te laten, om je krachten te versterken en om meer uit je leven te halen. Hij beschrijft dit door het allemaal toe te passen op zijn eigen leven. En over zijn reis (hij noemt het beweging) gaat zijn boek. Het hoofdstuk ‘Vrijheid’ gaat over het positieve effect van loslaten. Dit is heel krachtig als je eenmaal weet wat je wel en niet wil. Hij noemt het ‘zijn kompas volgen’ en zo gaat hij de juiste richting op. Omdat hij weet wat hij wil.

Het belangrijkste het belangrijkste houden
Dat herken ik helemaal. Als je weet wat écht belangrijk voor je is, dan kun je dingen of overtuigingen loslaten die er niet meer zo toe doen. In 2010 ben ik met MAMcoaching, mijn eigen bedrijf begonnen maar dat betekende wel dat ik bepaalde zaken moest loslaten. Zoals: zekerheid van een vast inkomen, de oordelen die mensen over mij hadden omdat ik zo maar in het diepe sprong zonder dichtgetimmerd bedrijfsplan waarin mijn begroting sluitend was, en vooral ook de overtuiging in mijn hoofd dat alles altijd perfect moest zijn. Ik kon dit loslaten omdat ik wist wat echt belangrijk was, of zoals Stephen Covey zegt: “Het belangrijkste is om het belangrijkste het belangrijkste te houden”. En dat was voor mij vrijheid, aandacht voor mijn gezin (door een betere balans tussen werk & privé) en plezier. Plezier in mijn werk. En dat heb ik nog iedere dag. Dat is en blijft een van mijn kernwaarden.

10 keer loslaten
Als ik leef naar mijn waarden, dan leef ik écht. En kan ik in beweging zijn met mijn persoonlijke groei, maar ook als coach, moeder, partner, dochter en vriendin. En dat voelt goed voor mij. Doe jij ook mee? Dit zijn de 10 dingen, zaken, overtuigen die je volgens Mark Verhees van Vóór Positiviteit! los kunt laten om ruimte te creëren om echt te leven:
1. Jouw oordelen over anderen
2. Je best doen om indruk te maken op anderen
3. Je angsten
4. Jouw strijd om gelijk
(‘Kies je voor gelijk of geluk?’ - Deepak Chopra)
5. Jezelf vergelijken met anderen
6. Altijd doen wat verstandig is
(‘Het meervoud van lef is leven’ - Loesje)
7. Denken dat je dingen kunt veranderen
(‘Verander dat wat je niet kan accepteren, maar accepteer dat wat je niet kan veranderen’ - Mark Verhees)
8. Wraak of gerechtigheid willen. De overtreffende trap van loslaten is vergeving
(‘Vergeving brengt vrede en kracht, het voedt de geest en het hart’ – Nelson Mandela)
9. Niet alles hoeft goed te gaan
(‘Fouten maken mag, hierdoor ga je ruim denken’ – Mark Verhees)
10. Stop met negatief denken en met aandacht geven aan negatieve dingen.

Als aanvulling op nr. 10: wat je aandacht geeft, groeit. Dus geef die aandacht liever aan dingen die je wilt, die je goed vindt, die je hart sneller doen kloppen. Bij jezelf en bij anderen, zoals je partner, je kinderen, je ouders, je vrienden. Door aandacht te geven aan dingen die goed gaan, komen wij zelf en anderen in beweging. Dus geef een compliment, laat je waardering blijken en wees dankbaar. Voel je die beweging al komen?

In maart lees je deel 3 van ‘2016 in beweging’.
Wil je deel 1 uit januari lezen? Klik dan hier

Ik ben benieuwd naar welke dingen, zaken of overtuigingen jij gaat loslaten uit deze lijst van 10. Of heb jij voor jezelf iets heel anders in gedachten om los te laten? Laat je het me weten in een reactie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in mamcoach blog

Powered By Blogger